söndag 19 februari 2012

a-england Dragon & Bridal Veil

A-england har kommit med nya lack! Förra kollektionen The Mythicals följs upp av kollektionen The Legend, med sju nya lack som alla ser väldigt fina ut. Jag valde två lack till att börja med, Dragon och Bridal Veil. Dragon är ett grönt (hurra!) hololack och Bridal Veil är ett svart hololack. Bägge har samma fina holoskimmer som Tristam och Lady of the Lake. Min nuvarande manikyr består av nio gröna naglar och en svart :)

Dragon tycker jag beskrivs bra på a-englands hemsida: Like sunlight glinting off his iridescent mossy green scales, the fearsome Dragon lays basking arrogantly, awaiting his due. Dragon känns som ett väldigt passande namn på den här färgen. Inte för att jag sett en drake i verkligheten, men... ja. Det är väl ingen överraskning att jag gillar gröna lack, och jag gillar verkligen den mossiga och ganska dämpade gröna nyansen i Dragon som kommer till liv med hjälp av holopartiklarana. Bilderna visar en dagsgammal manikyr.




Bridal Veil är djupsvart i basfärgen. Fina holopartiklar även här som gör den svarta färgen mer levande. A-england beskriver det som a mysterious onyx shroud worn in anticipation of Princess Sabra's impending doom, yet bearing deep within the promise of gleaming hope. Princess Sabra blev enligt legenden räddad från draken av Saint George, och gifter sig med sin räddare.




Summa summarum två väldigt fina lack. Lättapplicerade och täckande (två lager på bilderna). Men jag är lite osäker på hållbarheten, har inte regerat på att a-englandlack skulle sitta dåligt tidigare, men nu chippade det lite redan efter en dag. Undar om jag valt fel baslack den här gången?

Inga kommentarer: